Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Han skulle bara över det där staketet...

Av Helga - 4 december 2008 08:08


Efter diverse strul på jobbet igår fick jag en schemaändring och för ovanlighetens skull medförde det att jag fick sluta tidigare än beräknat - det var underbart! Hem, av med uniformen, hälla upp ett glas rödvin, bre en smörgås, fötterna på bordet, kvällstidningen framför och sedan roooo...


En av flighterna igår blev ca en timme försenad och trots det kom det fram en man till mig och en kollega och berömde oss. Då blir man riktigt glad!! En fd kollega reste med oss också och blev glad när vi kände igen henne trots att hon gått i pension för flera år sedan.


Igår när jag åkte buss in till stan såg jag en man som hade stort besvär när han klättrade över ett relativt högt staket... bara 25 meter bort såg jag att det var en öppning. Den hade nog inte mannen sett ;)


Rösta gärna genom att klicka här


 
 
Singo

Singo

4 december 2008 09:37

Så gott det lät med ett glas rödvin mitt i veckan! Man måste unna sig det ibland! Du liksom jag kan ju dessutom ha lördag på en torsdag, eftersom vi båda jobbar helger... ;)

http://singo.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

4 december 2008 09:46

Vad kul att ni fick beröm! Visst växer man då? Ha en fin dag! Kramis!

http://pisan.bloggsida.se

 
Kimmie

Kimmie

4 december 2008 10:03

Skönt att komma hem lite tidigare än beräknat. Vad dum han måste känt sig när han kom över om han såg öppningen.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Vita

Vita

4 december 2008 13:00

Jag älskar sådana där betraktelser i vardagen..man kan undra om han är att betrakta som optimist eller pessimist, du vet halvfullt eller halvtomt glas. Det är förmodligen en fördel att kunna hoppa över hinder som dyker upp men å andra sdan kan det ibland vara smartare att vänta lite och se om det kommer en öppning lite längre fram på livets kostig

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
helga

helga

4 december 2008 18:00

Singo; Så är det ju med skiftarbete. Oftast kan jag ändå inte dricka vin eftersom jag ska skjutsa hit och dit.

Pisan; Ja, det är härligt!

Kimmie; Jag skulle velat se hans min om han gick förbi öppningen.

Vita; Det blev en riktigt djup betraktelse av min enkla vardagshistoria. Tack för din briljanta kommentar.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

4 december 2008 19:11

Han ville väl spara lite på stegen ;)

Skönt att du fick komma hem tidigare än planerat.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga  fnissar

helga fnissar

5 december 2008 08:29

Nena; Ja, han såg iaf för rolig ut där när han åbäkade sig över staketet. Hoppas han sparade lite tid ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards