Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2008

Av Helga - 7 december 2008 20:29


Det blev en arbetsfri dag eftersom jag aldrig blev utringd på jouren. Det innebar att jag kunde åka iväg hemifrån för att fylla på kylskåpet och även att jag kunde se sonen spela match på eftermiddagen. Vilken lyxkänsla det är när det gått en minut över sista jourtimmen och man inser att det blev en dag ledig som man inte räknat med.


Rösta gärna genom att klicka här


Innan jouren var slut tog jag en lunch-fika med pannkakor...

Av Helga - 7 december 2008 11:16


Jag brukar läsa Uppsala Nya Tidning på nätet eftersom det är en stad jag bott i och det är en stad som jag gillar. Nyligen fann jag en artikel om ägaren av ett av mina favoritcaféer, Hugos Café. Jag har tidigare skrivit om det caféet här på bloggen eftersom det är speciellt och läckert.


I den här artikeln kan du läsa om caféägaren som gör en god gärning så här inför julen; http://www2.unt.se/avd/1,,MC=77-AV_ID=837205,00.html


Jag har haft en ovanligt skön morgon med tanke på att jag egentligen har jour. Eftersom jag inte har blivit utringd ännu har jag hunnit göra nytta hemma istället med bl a strykning och julkortsplitande. Vi får se om jag får åka ut till Arlanda senare eller hur det blir!!??


Gotlandsljusstaken är klar nu... jag jobbade intensivt med den igår och jag är supernöjd med resultatet.


Rösta gärna på mig genom att klicka här


Mycket klipp och klistra blev det...


Närbild...

Av Helga - 6 december 2008 13:03


Nu har det rätta svaret kommit in om var jag befann mig när den här bilden togs och jag fick ett detaljerat svar av Vita som hade helt rätt och staden var Umeå. Grattis Vita!!


Tack alla ni andra som lade pannorna i djupa veck och försökte...

Umeå var svaret...


Idag har vi varit iväg och sett dottern spela match och om några timmar ska sonen iväg till storstan och spela match han också. Det är vår tur att köra och maken sätter sig vid ratten. Jag ska klippa och klistra lite till för att bli klar med Gotlandsljusstaken - det var mer arbete än jag kunnat föreställa mig - men det blir fint!!


Jag köpte en ny julskiva för några dagar sedan och tipset kom från Britten. Det är en julskiva med Nils Landgren, Christmas with friends II (de andra är Jonas Knutsson, Johan Norberg, Jeanette Köhn, Jessica Pilnäs, Sharon Dyall, Eva Kruse och Ida Sand). En riktigt bra skiva åt jazzhållet...


Rösta gärna genom att klicka här

Av Helga - 5 december 2008 17:04


En väldans pyssel har min kollega och jag haft här hemma för att få lite ordning på min gamla Gotlandsljusstake. Den har blivit tilltufsad och ful och min vän var vänlig nog att hjälpa mig komma igång med omklädningen.


Fortsätt gärna gissa på var jag befann mig när jag tog bilden i det förra inlägget. Ännu har ingen gissat rätt.


Nej, tillbaka till saxen, pappersarken och klistret så Gotlandsljusstaken blir klar före jul!

Rösta gärna på mig genom att klicka här


Så här såg ljusstaken ut innan vi började med omklädningen. I förgrunden ligger papperet som ska användas och en beskrivning av hur man gör...


Här kan du även se en modern variant av den Gotländska klassikern av Tove Adman;

http://www.designonline.se/Products/sek1/trademark/Christmas/5103/Gotlandsljusstake


Så här ser ljusstaken ut när vi kommit en bit på vägen...

Av Helga - 5 december 2008 08:31


Idag ska Gotlandsljusstaken plockas fram och kläs om.


Jag ska strax hämta en kollega/vän vid tåget och han har lovat att hjälpa mig med omklädningen. Han är en äkta infödd Gotlänning och vet hur man gör. Lite fika med lussebullar och lunch ska vi också hinna med.


Bild på ljusstaken kommer senare.


Under tiden jag håller på och pysslar med detta skulle det vara kul om du ville gissa på var jag höll till när jag tog den här bilden. Det är ett tag sedan så fundera inte så mycket på hur mycket snö det är och sånt. Bilden tog jag från mitt hotellrumsfönster.


Rösta gärna genom att klicka här


Vad kan man vinna kanske vän av ordning undrar. Jo, här vinner man ära och berömmelse i min blogg!! Så gissa på nu...



Av Helga - 4 december 2008 15:44


Nu är jag så trött på snöslask och mörker... jag tror jag måste vila mig lite sa Herr Gårman...


Rösta gärna genom att klicka här


Av Helga - 4 december 2008 08:08


Efter diverse strul på jobbet igår fick jag en schemaändring och för ovanlighetens skull medförde det att jag fick sluta tidigare än beräknat - det var underbart! Hem, av med uniformen, hälla upp ett glas rödvin, bre en smörgås, fötterna på bordet, kvällstidningen framför och sedan roooo...


En av flighterna igår blev ca en timme försenad och trots det kom det fram en man till mig och en kollega och berömde oss. Då blir man riktigt glad!! En fd kollega reste med oss också och blev glad när vi kände igen henne trots att hon gått i pension för flera år sedan.


Igår när jag åkte buss in till stan såg jag en man som hade stort besvär när han klättrade över ett relativt högt staket... bara 25 meter bort såg jag att det var en öppning. Den hade nog inte mannen sett ;)


Rösta gärna genom att klicka här


Av Helga - 3 december 2008 11:22


Den ena veckan är inte den andra lik... Det är bara en vecka mellan bilderna;


Rösta gärna genom att klicka här

 

Nu är det snöfritt och förra veckan var det snö överallt...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards