Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Tror du på ödet eller är det bara tur?...

Av Helga - 28 november 2008 07:56


Tror du på ödet eller någon högre makt?


Jag har två exempel på där något hjälpt till eller har det bara varit tur?


* På en flygning fick en passagerare ett kraftigt njurstensanfall med svåra smärtor. Personalen ropar efter läkare och det fanns en läkare med ombord. Läkaren har själv råkat ut för ett njurstensanfall på ett flygplan och bär sedan dess alltid en spruta med smärtstillande med sig när han flyger. Är det bara tur att just den läkaren flög med oss den dagen?


* På en flygning får en passagerare en stroke ombord på ett flygplan som efter läkares inrådan genast måste landa och vi befinner oss i Frankrike. När ambulanspersonalen kommer visar det sig att den läkare som hjälpt till ursprungligen kommer från Belgien och talar flytande franska. Detta gör att han kan förklara för ambulanspersonalen exakt vad patienten fått för mediciner och vad vi gjort ombord. Är det bara tur att just den läkaren flög med oss den dagen?


Ett citat om ödet;

Öppna dörren för det goda ödet och kämpa mot det onda.


Imorgon åker jag och dottern till Hälsingland tillsammans med min syster och hennes dotter. Vi ska till en stiftsgård där tjejerna ska gå på konfirmationsläger i sommar. Den här helgen ska de få träffa de andra ungdomarna och ledarna för första gången.


Jag önskar dig en skön och mysig första adventshelg!!


Klockstapeln vid stiftsgården...


Rösta snälla du

 
 
Kimmie

Kimmie

28 november 2008 08:25

Ibland undrar man om det verkligen bara är slump.
Hoppas ni får en jättemysig helg tillsammans.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ewa

Ewa

28 november 2008 09:51

När det gäller så pass allvarliga saker som dem du beskrev, så tror jag på ödet. Turen påverkar småsaker eftersom den är allt annat än pålitlig.

http://fundringar

 
Åsa

Åsa

28 november 2008 11:07

Jag tror definitivt att saker är menade att bli. Helt klart.

http://wessand.blogg.se

 
britten

britten

28 november 2008 11:16

lustigt ! igen !..vi pratade om ödet igår kväll...jag tror till viss del på ödet...men jag tror inte att allt handlar om ödet..vi gör våra val i livet och det är inte ödet.tror jag...men de berättelser du beskriver gör ju en fundersam över ödet verkligen..tack för din omtanke om mig..lite bättre är jag ..Ha en jättefin kväll nu

http://pyrobritt.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

28 november 2008 13:04

Ja det ä svårt det där. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Hoppas att ni får det riktigt mysigt i Hälsingland och att knytmiddagen idag blir detsamma.

http://nena.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

28 november 2008 15:48

Jag tror också på ödet. Har ödet bestämt något åt oss i vår väg genom livet så kommer det inträffa! Ha en skön helg!

http://singo.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

28 november 2008 15:55

ja, vad säger man, mindre chans att sånt händer än vinna på lotto. (Vår gamla lilla tv finns kvar för gamla video-filmer, men dom tittar vi inte helelr på. Borde föra över några till DVD, gamla super-8:or och annat, som videoband nu, släkt och sånt)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Vita Brevis

Vita Brevis

28 november 2008 19:19

Jag tror att det mesta i livet styrs av tur eller otur, det beror på hur man väljer att se på det. En del tar olyckor personligt och andra ser det bara som något som händer men alla väljer vad det ska tro på.
Ödet låter lite sentimentalt tycker jag....

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

29 november 2008 15:22

- "Bra målvakter har tur! säger man.
- Vissa personer får alltid en massa bra chanser, det kan gälla arbetstillfällen, personer man träffar, hjälp man får etc.

Jag tror det gäller att vara beredd och medveten när tillfällena dyker upp. Man skapar själv förutsättningarna, och sen händer det som händer, kalla det ödet eller tur, men jag tror inte det är tillfälligheter.

När det gäller dina exempel så tror jag också det handlar om statistik. Hur många gånger har det inträffat att när en person får en storke på ett flygplan att det INTE har funnits rätt medicinsk exepertis bland passagerarna? Jag menar, någon gång borde det inträffa.

Hur som helst, jag tror det finns mening med det mesta som sker. Förhoppnignsvis har jag bäddat så att det mesta som sker mej är gott :).


http://underbara.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

29 november 2008 16:00

Tror jag varit brudnäbb i den där kyrkan (nå'ra år efter det att dinosaurier dött ut)...

http://undercover.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

29 november 2008 16:24

Jag tror helt klart att det var någon mening och högre makt som gjorde att just denna läkaren var med på planet och den som kunde hjälpa till då han kunde språket helt klart! Jag har ingen ödestro det ger mig ingen ro... som Eva dahlgren sjungen:) det samstämmer jag verkligen i/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
Ingen bild

britten

29 november 2008 22:13

tittar bara in för att säga att jag hoppas att du har det riktigt riktigt bra...

 
helga

helga

1 december 2008 08:31

Tack för alla kommentarer till det här inlägget!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards