Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Chokladmassage - vad är det?...

Av Helga - 26 november 2008 13:58


Jag har varit nere på stan och köpt en del julklappar. Främst till syskon, syskonbarn och föräldrar den här gången. Jag tycker jag hittade riktigt bra saker, så nu känns det bra inombords. Jag vill gärna ha så mycket som möjligt fixat innan den värsta hetsen i affärerna kommer igång.


Vid busshållsplatsen satt det en lapp uppe från ett institut där man kunde få olika massagebehandlingar. Bland annat kunde man få chokladmassage. Jag blev så nyfiken på vad detta kunde vara och kollade upp deras hemsida och så här stod det om just den behandlingen...


Rösta gärna på mig här


  Chokladmassage

Är en avslappningsmassage som utförs med en varm, skön och underbart doftande Chokladolja


Chokladoljan består av
70 % mörk ekologiskt odlad choklad,
ekologisk olivolja
ekologiskt odlat kaffe
och havtorn.


Chokladoljan är som en vanlig massageolja, du blir inte kladdig av chokladoljan och den innehåller inget socker. Mörk Choklad är känd för att göra oss glada. Det är för att den ökar halten av serotonin som är kroppens eget lyckohormon. Chokladoljan som jag använder är från Choklad Serien och är tillverkad i Sverige.


Chokladmassagen avslutas med ett glas dricka och en chokladbit



 
 
Kimmie

Kimmie

26 november 2008 14:34

Det måste dofta underbart i varje fall.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele skrattar

Hannele skrattar

26 november 2008 17:54

nej tack :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

26 november 2008 18:31

Mmmmm, verkar vara gott för både kropp och själ :-)

http://pisan.bloggsida.se

 
-Nena-

-Nena-

26 november 2008 18:31

Håller med Kimme om att det måste dofta underbart.

Skönt att handla innan alla andra ska göra det.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

26 november 2008 18:56

Kimmie; Ja, det gör det nog och efteråt äter man upp en hel ask chokladpraliner ;)

Hannele; Namnet låter klart skumt iaf ;)

Pisan; Massage är aldrig fel - men visst verkar det annorlunda...

Nena; Jag vill nog äta mycket choklad efteråt. Jag brukar försöka vara tidig eftersom sonen fyller år strax före jul också...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

26 november 2008 19:15

Sådan massage har vi på hagabadet också men jag har aldrig vågat prova...Föredrar nog vanlig klassisk massage. Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
britten

britten

26 november 2008 19:23

njaa jag tror jag föredrar vanlig massage...

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

26 november 2008 19:28

Tussegumman; jag hade aldrig hört om sådan massage förut. Jag skulle kunna tänka mig att prova bara för att det verkar så annorlunda.

Britten; Tur det finns nåt för alla smaker ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

29 november 2008 16:02

Massage - jatack! Choklad - jatack! Men inte mixat så där *skakar på huvet*

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

30 november 2008 21:27

UnderCover; Nej, det verkar ju lite anorlunda ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards