Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Det känns sorgligt...

Av Helga - 19 november 2008 15:05


Sova ut... skrattade mamma när jag ringde henne vid 8.30-tiden


- Vi har ju vattengympan på onsdagsmorgnarna så vi har varit igång länge.


Jag fick gärna komma upp och hälsa på och det var en mysig stund. Jag har ganska länge funderat på om mina föräldrar har talat med någon av mina systrar om hur de vill ha det efter sin bortgång. Nu tog jag mod till mig och frågade.


De hade pratat lite löst med min äldsta syster men visade nu även mig var deras "vita arkiv" finns i lägenheten. Det känns som det är dags att våga prata om det ofrånkomliga även om det känns hemskt och sorgligt att bara snudda vid tanken på att mina föräldrar inte ska finnas en dag...



 
 
-Nena-

-Nena-

19 november 2008 15:32

Visst känns det sorgligt men samtidigt skönt att veta hur de vill ha det.
Jag och mamma har pratat om det då och då och speciellt då min morfar gick bort för några år sedan så jag vet hur de vill ha det.

http://nena.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

19 november 2008 16:25

Det är ett jättesvårt ämne, min pappa hade lagt instruktioner i kassaskåpet + pratat med min mamma såklart och i min mammas fall så berättade hon hur hon ville ha det.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

19 november 2008 19:43

Sånt pratar vi jämt om, till fika, berättar om våra önskningar, min mor vill bara ha det enkelt och billigt, jag vill också ha fest medans jag lever, inte sen...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

19 november 2008 19:51

Det är ju lika bra att ha pratat om det även om det är ett oerhört tråkigt ämne. Inget man vill tänka på precis. Vi har gjort samma sak här. Jag vet precis hur mina föräldrar vill ha det när dom dör.

http://wessand.blogg.se

 
Singo

Singo

19 november 2008 20:28

Det är härligt med föräldrar som fortfarande är pigga. Min mamma är mer upptagen med aktiviteter än jag själv!

Döden är ett känsligt ämne, men också vacker på någe vis. Jag är väl lite arbetsskadad så jag har skrivit ner hur jag vill att min begravning ska se ut och valt kyrka etc. Så blir det inga diskussioner eller tveksamheter!

http://singo.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

20 november 2008 05:20

Döden är ett jobbigt ämne men det är skönt att veta hur de vill ha det. Pappa berättade för oss när han fick cancer, jag tror han visste hur det skulle sluta och mamma har också berättat.
Nu är inte min mamma så värst gammal men hon tyckte att det finns en uppsjö med dårar där ute med bil eller vapen. Hon har sant i det.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
britten

britten

20 november 2008 06:52

ja det är väldigt klokt att tala om...när min far gick bort för 2 år sen är jag jätteglad att jag visste hur han ville ha det / kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

20 november 2008 08:17

Jag tror att även vi själva ska ta och fundera lite på det där...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards