Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Så är det på RyanAir...

Av Helga - 18 november 2008 15:31


Japp - så är det!!


Rösta på mig är du gullig

 
 
Kimmie

Kimmie

18 november 2008 19:19

= )Har aldrig flugit med Ryan Air, men blev lite avskräckt för lågprisflyg redan på 80-talet när jag flög med ett amerikanskt lågprisbolag (finns inte längre) det fanns mycket att klaga på men framförallt att de kom jättemycket försent till New York som jag skulle vidare ifrån och då bara ryckte på axlarna och sa inte vårt problem trots att jag bokat att flyga vidare. Så jag fick vandra runt till andra flygbolag och hoppas på hjälp (det fick jag).

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

18 november 2008 21:23

:D

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

19 november 2008 00:53

Jag flyger av princip inte Ryan Air, gjorde det en gång för några år sedan och det var en gång för mycket. Visst planen är nya och fräscha men jag vill ha rutinerad och erfaren personal. Med en stor personalomsättning så har de flesta av de anställda inte genomgång så många säkerhets-övningar. Jag läste någonstans att den genomsnittliga anställningstiden var 1,5 år...Dock har Ryan bidragit till att vi kan resa billigare och som resefreak är jag tacksam för det även om jag som sagt alltid flyger med SAS eller ibland Lufthansa etc.
Hälsningar från Jönköping där jag "mellanlandar" inatt på väg till Anderstorp. Hälsningar Camilla

 
helga

helga

19 november 2008 08:41

Jag har heller aldrig rest med Ryanair, men min son har det. Jag blir bara så irriterad på alla deras tillkommande kostnader för det ena och det andra. Slurpriset stannar ju på detsamma som alla andra bolags priser till slut. Dessutom såg jag dokumentären om bolaget och blev mörkrädd när jag fick se personal som satt och sov vid sina stationer.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
britten

britten

19 november 2008 10:36

har aldrig flugit med ryan air och tror inte ´jag ska göra det heller....både maken och jag är allergiska mot dylikt...tacka vet jag den service som ni står för...

http://pyrobritt.blogg.se

 
Ingen bild

Camilla

19 november 2008 12:40

Den gången jag flög så verkade medelåldern på kabinpersonalen vara 20 år, tjejerna stod och larvade sig för en kille och tjattrade längst bak i planet och brydde sig nolla och nada om oss passagerare. De såg dödligt uttråkade ut när de genomförde säkerhetsgenomgången..Men Helga, ni kanske också flörtar hej vilt med kollegorna i baken på planet, eller :-)) Camilla

 
helga

helga

19 november 2008 14:19

Britten; Nej, jag betalar oftast lite mer och får bättre kvalitet vad resor anbelangar.

Camilla; Jag tror att det bästa är en blandning av gammal och ung personal. Jag brukar inte flörta med folk - jag har ju min goa gubbe hemma ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards