Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 november 2008

Den rappande 94-åringen Greta...

Av Helga - 14 november 2008 08:06


Det var så skönt att få vakna i den egna sängen och även om jag kom hem sent igår kväll så hann jag hem för att säga godnatt till familjen... Nu är det ledig helg för mig och vi ska inte ha några gäster heller. Det är jättekul att ha vänner här men nu måste jag vila lite också den här ledigheten. Eventuellt åker dottern och jag till storstan imorgon och trängs lite med folk.


Jag läste en av Cecilia Hagens krönikor i Expressen igår om hur hon önskade hon kunde ringa på sina glasögon, som hon gör med mobilen om den är borta. Jag föreslår att man gör en sådan där manick, som man letar nycklar med, som piper när man söker nyckelknippan. Ett chip på glasögonskalmen och en sökare - så hittar man alltid sina läsglasögon. Dagens tips till dig som är uppfinnare ;)


Igår köpte jag två chokladkalendrar till ungdomarna. Jag hittade en lite trendigare variant på Lagerhaus som passar tonåringar bättre än de söta med glitter på...


Rösta gärna på mig här


Jag måste ju ha med den rappande Greta 94 år också, som jag läste om igår i kvällstidningen. Efter det här kan ingen vara rädd för att bli gammal :)



 
 
Kimmie

Kimmie

14 november 2008 08:42

Fräck kalender, den kan passa bra till tonåringar, får ta ett besök på Lagerhaus.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Eva

Eva

14 november 2008 09:41

Hmm... chokladkalender köper jag varje år - till mig själv :-)

http://soscary.blogg.se

 
Åsa

Åsa

14 november 2008 16:59

Jag ska också bli en krutgumma när jag blir äldre. Helt klart.

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

14 november 2008 17:51

Kimmie; det blir säkert uppskattat.

Eva; Det gör du rätt i ;)

Åsa; Jag vill också bli en krutgumma...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

14 november 2008 18:35

Greta har jag hört i lokalradion,
de söta med glitter på passar oss tanter...

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

14 november 2008 21:50

Hannele; Hoppas du köper dig en sådan glittrig kalender ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards