Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 september 2008

Magic mushrooms...

Av Helga - 23 september 2008 13:46


Jag blev sugen på att plocka lite svamp jag med. Jag tog svampkorgen och gick en liten runda i skogen bakom vårt hus och ser man på... det blev ganska mycket trattkantareller i korgen.


 Rösta gärna


Här är svampen rensad och dessa ska jag torka...


Detta inlägg kom inte att handla om sådana magic mushrooms som man kan bli hög på - om någon nu trodde det...


Ps. Jag känner till ganska många av mina läsare, men antar att det finns en del som jag inte känner till... Jag skulle bli så glad om du lämnade ifrån dig en liten enkel kommentar. Då kan ju även jag kika in hos dig. Överenskommet? - du skriver något nu?   ;)  Ds.

 
 
Åsa

Åsa

23 september 2008 14:07

Jag gillar svamp men är ruskigt dålig på att plocka. Det blir nån tur varje år bara. Maken är bättre på det, som tur är.

http://wessand.blogg.se

 
Micke

Micke

23 september 2008 15:11

Fly me to the moon... Jaha inte såna svampar :D

http://www.metrobloggen.se/m69

 
britten

britten

23 september 2008 16:34

har inte kunnat läsa några bloggar på ett tag så jag har en del att läsa i kapp nu...jag fick oxå ett par gummistövlar av min man på min första födelsedag som fru...tänk vad duktiga ni är som hittar svamp...det gör inte jag...kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
Estersmamma

Estersmamma

23 september 2008 19:17

Hej
Jag brukar läsa din blogg ibland men har nog aldrig kommenterat.
Själv har jag lite bloggpaus just nu men går mina läsrundor dagligen.
Du vet hur *skadad* man kan bli när man är i bloggvärlden och likadan är jag... jag har tänkt på dig många gånger och funderat om du har jobbat när jag har flygit. Senast i helgen då jag var till Island och såg massor av svenska flygvärdinnor på Arlanda *så tokigt*
Kommer att fortsätta titta in ibland.
Hälsningar Esters mamma

http://estersmamma.blogg.se

 
G

G

23 september 2008 22:58

Jag tittar in ibland hos dig. Din gamla bekant G.

http://gilla.bloggagratis.se

 
helga

helga

24 september 2008 07:49

Åsa; Det är jättekul att plocka svamp tycker jag men jag ska bara gå nära bebeyggelse så jag inte virrar bort mig ;)

Micke; Nej, tyvärr ;)
Sånt får du läsa om på andra ställen...

Britten; Jaså, din man är också romantiskt lagd ;)

Esters Mamma; Det var roligt att hitta en ny läsare. Jag ska kika in hos dig... Kanske har vi mötts på Arlanda?

G; Du är på banan igen? Ska kika in hos dig också förstås...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

28 september 2008 20:11

Jag läser åxå *viftar med handen*

Plocka svamp är ett av det mest rofyllda man kan göra *nickar*

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

28 september 2008 20:35

UnderCover ... och du ska veta att jag är glad att du läser :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards