Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 september 2008

Titta i hans trevliga blogg när du ändå är på gång...

Av Helga - 15 september 2008 11:15


En kille som heter Magnus har utmanat mig. Titta in i hans trevliga blogg också när du ändå är igång...


5 saker i min frys;

  • 1 stycken oxfilé som jag köpt på extrapris
  • Portionsförpackade rester (bra att ha när ungdomarna har brått till träningen 
  • Glass - nästan alltid välfyllt och vi köper den av hemglassbilen
  • Hembakta kanelbullar finns i stort sett alltid hos oss
  • Etiketter på varje låda där det står t ex kött, fisk, kyckling, glass så vi ska hitta lättare

5 saker i min garderob;

  • Finskorna som jag använder om jag går på fest
  • en stor varm, mysig morgonrock i frotté
  • en tunn, sval sidenmorgonrock
  • uniformspersedlar som tar alldeles för mycket plats
  • en Regnsjödräkt (Hälsingland) som jag inte använt på 15 år men som ändå måste bli kvar

5 saker i mitt badrumsskåp;

  • Elisabeth Arden, green tea summer edt
  • Exuviance, hand- and bodylotion
  • LdB, olive (från ÖB)
  • Nagellack, bara genomskinliga med ett fint skimmer.
  • Näshårstrimmer, det trodde du inte va !? 

Rösta gärna


Jag tycker att alla som känner sig manade ska anta den här utmaningen...



 
 
evans

evans

15 september 2008 14:05

Jag skulle kunna tänka mig att byta frys med dig ;) I min finns det varken bullar eller glass...

http://evans.blogg.se

 
Magnus

Magnus

15 september 2008 14:31

Tackar tackar för komplimangen och uppmaningen att titta in hos mej.

http://underbara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

15 september 2008 18:44

Näshårstrimmer? Fungerar det bra? Det gör himla ont att försöka rycka eller klippa de små hårstrånen..
//Camilla

 
helga

helga

15 september 2008 19:57

Evans; Då kan väl du anta utmaningen så jag får veta vad du har där?

Magnus; Det var så lite så...

Camilla; Ja, det funkar hur osexigt det än låter. Köp dig en - de kostar inte många kronor...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
finnen Hannele

finnen Hannele

15 september 2008 22:16

Garderoben full med finskor :)
Badrumskåpet har jag visat. Glass har vi sällan numera och kanelbullarna är slut. Etiketter, vad är det??

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

16 september 2008 16:34

Hannele; Ja, det blev ju kul det där med finskorna ;) Etikett är en klisterlapp...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

17 september 2008 08:09

Läste precis som Hannele; finskor... Dax för ett glas kaffe så hjärnan vaknar tror jag :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

17 september 2008 08:15

UnderCover; Ja, ibland är man rolig fast man inte fattar det själv. Man kanske ska avstava det ordet då? FIN-SKOR typ.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

17 september 2008 09:23

Nääje! Fatta hur jag fått klura då?! Varför har hon satt dit ett - ...typ. Å jag tror både svenska å utrikiska finskor har stampat i vredesmod då - för man skriver faktistk finskor. Juh!
Att du fick nåra av oss att tänka till är ju lixom bara en bonus :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga  fnissar

helga fnissar

17 september 2008 09:26

UnderCover; Ibland kan det ju var bra att motionera hjärnan ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards