Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Jag blir knollrig...

Av Helga - 25 augusti 2008 14:31


Idag är också en ljuvlig dag här och jag har just kommit hem från min arbetsperiod. Natten tillbringades i en hotellsäng (som så ofta)...


Nu ska jag snart träffa min dotter på stan och vi ska gå och hämta och prova ut hennes nya skoinlägg. Bra eftersom hon börjar känna av sina knän igen nu när träningarna dragit igång ordentligt. Inläggen ska bytas ungefär vartannat år för att göra någon nytta, säger experterna. Båda ungdomarna behöver inlägg och det blir en "nätt" liten utgift varje gång det ska betalas nya.


Jag håller på att bli knollrig av att inte ha någon dator hemma - särskilt som de sade i affären att garantireparationer kan ta upp till fyra veckor. Ungdomarna tror jag kommer att bli ännu knollrigare. De kan ju inte låna på jobbet eller så...


Rösta?


Blommorna på bordet har jag satt från frö och det piggar upp att ha lite hemodlade snittblommor i köket...

 
 
Ewa

Ewa

25 augusti 2008 16:12

Har ungdomarna någon superviktig social blog att hålla igång med kommenterande osv?? Det är KLART att du blir knollrig! ;-)

http://fundringar

 
Kimmie

Kimmie

26 augusti 2008 08:12

Det är svårt att klara sig utan prylarna man vant sig vid. Hoppas ni får tillbaka den snart.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

26 augusti 2008 14:05

Hej Helga: å har din dator tackat för kaffet? Det är abstinensbesvär då kan jag tro, Men tur att det finns s inlägg för skorna och onda knän men det är hemskt att det skall vara så dyra grejor ju.Hoppas nu din dator återkommer med expressfart,,

http://filifjonkan-se

 
-Nena-

-Nena-

26 augusti 2008 18:08

Trist när datorn är sönder och så klart så "behöver" man den som mest då den inte finns där.
Hoppas det inte tar så lång tid att få den klar igen.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

27 augusti 2008 10:26

Ewa; Ja, det ä bilddagboken, facebook och säkert mycket annat som ska uppdateras och bara det här vanliga att surfa runt. Tur att dottern har MSN i mobilen iaf.

Kimmie; Det skulle ta några veckor dessvärre...

Fjonkan; Ja ett nätaggregat pajade - tur vi hade garanti.

Nena; Den kommer väl när den kommer, men vissa håller på att bli tokiga...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 augusti 2008 10:50

Inne och tittar på dina blommor sniffar lite på dem och ja de doftar gott fortfarande..ser at du inte fått din dator ännu stackars dig,,,men kanske kommer den idag ,,,håller hoppet uppe lite ...fick gå in det regnade rätt fort en sida hann jag med suck,,Ha det bra där du är nu då!

http://filifjonkan-se

 
helga

helga

27 augusti 2008 10:53

Fjonkan; Det ska du tro att vi får abstinensbesvär och krångel i vardagen. Tänk så fort man vant sig vid internet... Ha en fin dag!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards