Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

En OS-by på Arlanda...

Av Helga - 12 augusti 2008 10:15


Här på Arlanda, Sky City, har det ställts i ordning en "OS-by". Där visas sändningarna på flera storbildsskärmar, man kan spela pingis och bordsfotboll och idag får man prova på bågskytte också - kul idé!!


Här sitter folk från världens alla hörn och följer TV-sändningen som just nu visar en basketmatch...


Jag har varit uppe i ottan idag igen och när jag kommer hem ska jag absolut ta mig en tupplur - tonåringar med sommarlov passar inte ihop med en skiftarbetande mamma ;)

Rösta?


 
 
Åsa

Åsa

12 augusti 2008 11:23

Bågskytte är kul, yngsta dottern tävlar i det lite grand. Dock inte på OS-nivå. =D

http://wessand.blogg.se

 
Eva

Eva

12 augusti 2008 15:09

Oj, det känns som jag är den enda som är totalt ointresserad av OS :-) Så jag ser mest fram mot när det är över. Fast det vågar man ju knappt säga... Idag har vi haft en solig och fin dag här i Stockholm. Och jag har gjort bort mig igen, mitt på stan :-(

http://suntliv2.blogg.se

 
britten

britten

13 augusti 2008 08:35

jag brukar tycka att os är kul men i år har det liksom inte blivit av att titta..kankse för att det går den tiden på dygnet...det såg härligt ut där under äppelträdet må du tro...

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

13 augusti 2008 11:23

Åsa; Jaha, det måste vara en rolig sport att hålla på med - det skulle vara kul att testa...

Eva; Det är säkert segt om man inte gillar sport när OS pågår. Ska genast kolla om du skrivit om vad du gjort på stan ;)

Britten; Jag tittar en del på OS men måste så klart göra annat också...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

13 augusti 2008 20:55

Hm, man kanske ska flyga ändå då...
Nääää, herre min je! Man kan ju vara på Arlanda ändå juh *nickar lättad*

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

UnderCover

13 augusti 2008 20:59

Fast under äppelträdet ser det massa mer mysigt ut *kom på*

Fin bild!

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

14 augusti 2008 08:59

(barnen fick alltid vara tyst efter 22:00, men dom var inte tvungna att sova...)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

14 augusti 2008 14:34

UnderCover; Kan man juh ;) Kom gärna till under mitt äppelträd också.

Hannele; Här är det 23.00 som gäller på lovet och sedan får de vara på sina rum. Till vardags kl. 22. Men häromdagen skulle jag gå upp 03.45 och då blir man ändå trött.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards