Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

Bloggarögonen har åkt på igen...

Av Helga - 18 juli 2008 11:25


Jag ska ärligt säga att innan semestern hade jag nästan tröttnat på att blogga. Jag kände mig helt tömd och kunde knappt komma på någonting att skriva tyckte jag. Nu ska jag blogga försiktigt till att börja med. Skriva om jag kommer på något kul eller när jag känner för det. Så ska det väl vara eller hur?


Lite ny lust känner jag dock nu efter pausen och märker att "bloggarögonen" åkt på igen. Jag skriver ner saker som dyker upp som jag kan ha nytta av längre fram i bloggen.


Som igår... En herre på min flight sitter och läser med läsglasögonen på. Först lägger jag inte märke till något särskilt men efter en stund ser jag de små kristallerna som smyckar bågens utsidor.


Tror ni han lånat läsglasögonen av sin fru eller har han en hemlig sida??

Vem vet ;)

Rösta?

 
 
helga

helga

18 juli 2008 11:56

Karin; Jag råkade ta bort din kommentar - jag är ju lite ringrostig här på sidan annars brukar ju fingrarna spela över tangentbordet av sig själva. Tack - gulligt av dig att skriva att du saknat mig- sånt värmer!

http://www.helga1

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

18 juli 2008 13:03

Glasögon kan man kanske låna, han kanske gillar glitter?
Jag bloggar bara när jag har lust :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Camilla i Linköping

18 juli 2008 15:25

Hej Helga! Hittade din blogg idag!Följer sedan tidigare Anette Jernströms med stort intresse! Presentation: kvinna, 44 år, 3 barn (16,14,5)och har just nu en välbehövlig semester i skogen vid en sjö på gränsen mellan Östergötland och Småland :-))
//Camilla

 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 juli 2008 16:26

Hej helga Waw,,det var kanske en amerikansk herre de gillar ju sådana grejor åtminstone deras damer har jag sett. Men det är ju läckert på brillorna med..Ja bloggeriet skall vara när man har lust och tid tycker jag med.

http://filifjonkan-se

 
ugglan

ugglan

18 juli 2008 21:17

Härligt att du är tillbaks här i bloggvärlden. Men det är viktigt att ta en paus då och då. Det får inte bli ännu ett MÅSTE, utan man ska göra det för att det ger något tillbaks.
Välkommen tillbaks från semestern.
Kram Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

19 juli 2008 12:00

Visst ska man bara blogga när man känner för det. Har också känt i mellan åt att jag tappat sugen.

Ha en skön helg!

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

19 juli 2008 12:53

Hannele; Det är roligt när man ser sånt som är oväntat. Bra att du bara bloggar när du har lust!!!

Camilla; Vad trevligt med en ny läsare. Välkommen hit och jag hoppas du tittar in igen! Har du en egen blogg?? Semester i skogen vid en sjö låter vilsamt och skönt...

Fjonkan; Det är nog bäst att blogga av lust... det blir väl roligare att läsa då också antar jag :)

Ugglan; Tack!! Ja, nu ska jag bara blogga av LUST!

Nena; Det kanske är naturligt när man bloggat på ett tag. Det kan vara svårt att hitta ämnen. Ha en fin held du med ;)





http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards