Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

I god form för luftgropar...

Av Helga - 17 juli 2008 12:55


Det blev slutligen dags att byta lantluften mot stadsluft igen och nu är jag i god form för nya tag i "luftgroparnas värld".


Just nu befinner jag mig i en av Sveriges största städer och härifrån kommer jag att jobba i några dygn. Lite ledsamt känns det att ha lämnat familjen där hemma, men det känns lyxigt att bo på hotell nu efter att ha badat i havet (ingen dusch på landet) och efter att ha besökt utedasset dagligen...


Hoppas du har en fin sommar var du än befinner dig!!

Rösta?




 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

17 juli 2008 13:36

Hej Helga och välkommen hem nu då!Fast hemma är du inte men nåbar är du och det är ju vitsen.Roligt att du uppskattar Hotell med alla
dess bekvämligheter.Torrdass är väl inte riktigt det man längtar efter men nöden har ingen lag,(har till o med varit på torrtoa efter vägen och gud bevare mig) Det var något ruskigt vill jag aldrig mer behöva.Tittar på din vallmoblomma och det är ju förunderligt så starkt färgämne det är id en det knalloranga. Sen att den orkar och kan veckla ut det dör stora kronbladen utan att de går sönder? En gåta...ha det bra du med och välkommen hem!

http://filifjonkan-se

 
Kimmie

Kimmie

17 juli 2008 14:12

Välkommen tillbaka till bloggen! Skönt att leva lite enklare ibland då uppskattar man vardagslyx sedan.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Millis

Millis

17 juli 2008 17:40

Vilken underbar vallmobild!

http://millis.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

17 juli 2008 20:31

Utedass är ingen höjdare nattetid. Annars går det. Men visst har "civilisationen" sina fördelar.

http://wessand.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

17 juli 2008 21:39

Välkommen tillbaka! :o)
Hoppas du haft en bra första-dag-på-jobbet-efter-semestern med så där lagom mycket att göra...

Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
elaina som ber Dig titta här...

elaina som ber Dig titta här...

18 juli 2008 00:21

Hej helga!
Hajjade alldeles till när jag kom in här å såg närbilden på vallmon, den påminde rätt mycket om ett foto jag tog häromdagen: men Din bild är snäppet vackrare...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se/2008/07/09/820583-mm

 
helga

helga

18 juli 2008 11:19

Fjonkan; Tack roligt att känna sig välkommen tillbaka till civilisationen :)

Kimmie; Tack... visst behöver man se annat för att uppskatta det man har hemma :)

Millis; Tackar :)

Åsa; Vi har en frigolitsits på vårt dass så det inte ska bli för kallt om rumpestumpen. Värmeljus tänder vi om det är mörkt, ganska mysigt alltså men jag uppskattar spolknappen nu.

UnderCover; Tack - jag känner mig välkommen! Det kändes bra att börja jobba igen... men någon vecka till ledigt hade inte gjort ont ;)

Elaina; Jag såg din bild och reagerade likadant. Min bild tog jag för några veckor sedan men den kom med i bloggen först nu pga uppehållet.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

18 juli 2008 11:50

Välkommen tillbaka!!!
Inte utan att jag saknat dig ......
Det där med blogglusten går ju lite upp o ner och tur är väl det!
Kramen

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards