Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2008

Av Helga - 20 maj 2008 08:21


Så har jag då äntligen kommit hem med en rullväska full med smutstvätt...


Fyra dagar borta i ett sträck är alldeles för länge - det är tur att  det inte inträffar så ofta. Du kan tro att det var mysigt att krypa till kojs igår kväll även om det var så sent att jag fick smyga ner i sängen.


Igår natt sov jag i en nordlig stad men vi hade ett kort "stopp" så jag gick aldrig utanför dörren. Det blev kaffe och en smörgås i hotellsängen och Oprah på TV:n - det är ju också ett sätt att starta dagen på.


Vi har haft en väldigt fullbokad flygperiod, jag och mina kollegor. På en av flighterna hade vi låg beläggning men alla de andra har varit i det närmaste fullsatta eller helt fullbokade. Så nu har jag väl träffat si så där en 1600 passagerare de här dagarna.


Idag ska jag mest njuta av stillheten och kanske går jag en långpromenad. Vi får se vad dagen bär med sig...

Rösta?


Av Helga - 19 maj 2008 15:07


Jag är fortfarande på resande fot och vill bara meddela att nu längtar jag hem...


Rösta?


Fotot är taget vid en av mina promenader hemmavid... mycket maskrosor att rensa här...

Av Helga - 18 maj 2008 10:52


En skön sovmorgon har jag haft med en kanonfrukost här på hotellet. Det finns dagar som börjar sämre...


Varje sommar reser vi till Hälsingland några dagar. Där finns vår gamla släktgård som min mormor och morfar köpte på 1920-talet. Vi är nu 10 glada delägare - jag, mina syskon, mina kusiner och mamma och moster...


Vi gör många utflykter runtomkring i Hälsingland och ett ställe norr om Söderhamn som du borde besöka är Skärså fiskeläge och fiskrestaurangen Albertina. Där är fantastiskt vackert och maten som serveras är gudomligt god... titta in på www.albertina.se


Idag är jag såå glad för mina nya sandaler från Hush Puppies... Jag hade sett skorna i min hemstad men min storlek fanns inte kvar. Jag hittade rätt storlek här i staden där jag övernattar och det är som en smekning att sätta på sig sandalerna - underbart!

Rösta?

Av Helga - 17 maj 2008 22:55


Nu är jag tillbaka på hotellet efter vår flygning till en ö i sydeuropa... där skulle jag gärna ha stannat i 25 graders värme och sol. Idag var det en passagerare som berättade att han flugit förut när jag jobbade. Kul att han sa det!!


Imorgon har vi sovmorgon och jag ska unna mig en lång hotellfrukost med kaffe, juice, färskt bröd, fil och kanske äggröra och bacon också... det ska bli riktigt skönt att inte behöva stressa iväg på morgonen.


Sov gott!!


Rösta?






Av Helga - 16 maj 2008 16:45


Har äntligen kommit fram till mitt hotell efter en lång flygdag. Långa dagar är inga problem när man går upp i vanlig tid men när man stiger upp vid 03.45 efter en halvdan natt kan jag lova att ögonen går i kors fram på eftermiddagen...


Här i södra Sverige är det kanonväder så nu ska jag ut, ut, ut och njuta av försommaren och solen. Jag brukar försöka hålla mig igång så mycket som möjligt efter en tidig morgon - annars finns risken att jag somnar på hotellsängen och det vill jag inte om jag ska kunna sova inatt.


Idag hade vi väldigt mycket passagerare på alla flygningarna och det märktes att det var helg på gång. Många olika människotyper och glada miner - det är gött!


Imorgon bär det av till sydeuropa... jag skulle nog kunna tänka mig att stanna lite längre än den sedvanliga timmen för städ, catering mm... Det får bli en annan gång!


Rösta?


Spirea...

Av Helga - 15 maj 2008 19:33


Nu ser vi ut genom fönsterrutorna igen och att betala för att få rutorna putsade var värt vartenda öre - jag lovar!! Jag lagade mat medans fönstren blev rena och fina - det var den bästa fönsterputsningen någonsin...


Jag håller på att ladda för att åka iväg och flyga igen imorgon. Väskan ska packas för en längre period den här gången. Jag tycker ju allra mest om att komma hem varje dag men så blir det inte den här gången. Jag ska sova både i södra och norra Sverige så det är svårt att tänka ut vad som ska ned i rullväskan.


 Den här skulle jag vilja ha med i väskan ;)


Dottern och jag har just varit på ÖB och där returnerade vi en hylla som jag tänkte att vi skulle ha i det nedre badrummet . Dessvärre var den för stor så vi fick lämna tillbaka den- konstigt nog kom vi ändå ut med en massa andra varor - hur gick det till???

Rösta?



Av Helga - 15 maj 2008 08:37


Idag ska jag bara göra småtrista saker som plocka, plocka, plocka ,städa, tvätta och sånt...


I eftermiddag kommer en fönsterputsare hit och det är första gången i världshistorien som jag unnar mig något som hjälp med städning eller fönsterputsning. Är jag värd det? JAAAAAAA..... 


 Brukar du ta hjälp med hushållsnära tjänster???


Rösta?


De här kryddorna pryder mitt köksfönster hemma i stan; timjan, basilika och rosmarin...

 


Av Helga - 14 maj 2008 17:48


Vi kom fram till "stugan"  vid halv åtta-tiden igår kväll och medan jag gick in och satte på elementen och packade upp maten hoppade ungdomarna omkring på studsmattan som två ystra kalvar...



När vi började få varmt inne satte vi oss till ro i soffan och åt kex och ost och såg en film... Myspys!


Jag vaknade imorse någon timme före de andra och satte mig i köket med en kopp kaffe, smörgåsar och ett korsord. Utsikten genom köksfönstret är bedårande den här årstiden. Fåglar som far omkring, gullvivor, påsk- och pingstliljor i full blom.


Förmiddagen gick i arbetets tecken. Jag rensade ogräs och klippte bort sly, dottern putsade fönster och sonen räfsade ihop grenar och pinnar och lade det i en hög som vi ska elda senare. Efter det fick vi "bara-vara" innan vi skulle åka hemåt vid halv fyra...


I min nya örtagård hade redan dill, persilja, ruccola och mejram börjat gro. Allt var smått men ändå - det är på gång!!! http://helga1.bloggagratis.se/2008/05/04/687197-min-nya-ortagard/


Rösta?


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards