Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Det ska åkas buss och båt...

Av Helga - 30 maj 2008 08:12


Idag klev jag, maken och sonen upp extra tidigt eftersom sonen ska på klassresa. Jag gjorde i ordning matsäck och så packade vi det sista och sedan skjutsade maken sonen till samlingsplatsen på väg till jobbet. Det ska åkas buss och båt och sedan har de tre härliga, soliga dagar framför sig.

Hit ska klassen...


Ikväll ska vi grilla och njuta av den fantastiska värmen. Undrar vad jag ska köpa?? Några bra grilltips?


Jag har varit hemma några dagar från jobbet pga förkylningen men nu känner jag att efter mina lediga dagar i helgen kan jag börja flyga. Så snart bär det av upp i det blå igen...


Jag har skrivit tidigare i bloggen om att det är extra känsligt för oss som arbetar på hög höjd att jobba när vi är förkylda. Ibland kan det kännas fånigt att vara hemma när förkylningen börjar försvinna men efter mer än 20 år i yrket vet jag att det straffar sig med öronvärk mm om man börjar flyga för snabbt efter sjukdomen. Japp, så är det!


Rösta?

 
 
britten

britten

30 maj 2008 08:37

det ser härligt ut dit klassen ska , undrar var...vi grillade tonfisk och scampi och tonfisk för ett tag sen det var super..annars blir ju karre alltid gott...du undrar öcver mitt besök hos frissan..jag hade hoppats på en lite tuffare framtoning och lite mera förändring men jag ser ingen större skillnad och fick inget förtroende alls för henne så jag hoppasde över slingorna, det blev ju inte dåligt inte men inte som jag tänkt....ha en härlig helg ni själv ska jag ut på en ö på 50 årsfest...

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

30 maj 2008 08:41

Britten; Jag har inte tillstånd att skriva för mycket detaljer om ungdomarnas liv så jag vill inte skriva exakt vart de ska.

Bra tips med grillad tonfisk och scampi - det har jag aldrig provat!

Bra att inte frisyren blev direkt dålig iaf - det finns inget värre. Hoppas ni får en härlig helg med fest och allt!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 maj 2008 09:03

Godmorgon Helga: jaha det är klassresor på gång trevlig för dem.
Så du blev så dålig i förkylningen du med usch ja den har gått runt verkligen nu. men klokt minns föra gången du var sjuk och fick det på öronen när du jobbade för tidigt,,rätt länge sedan nu tror jag, Bättre var försiktig, Tack för vänliga ord i går en extra tung dag men nu är det nya friska tag igen Life goes on. Ha det riktigt skönt nu det är ju helg straxt

http://filifjonkan-se

 
Kimmie

Kimmie

30 maj 2008 09:47

Ser jättefint ut dit de ska!
Det mesta blir gott när det hamnar på grillen, höjdare tycker jag är helgrillad fläskfilé eller entrecote, men också fläskarré.

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

30 maj 2008 12:12

Fjonkan; Jag förstår att gårdagen var jobbig... hoppas du får bättre dag idag. Jag önskar dig en fin helg!

Kimmie; Jag håller med dig att det mesta blir gott att grilla men ibland snöar man in på samma, samma hela tiden.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

30 maj 2008 12:29

Ser ju riktigt mysigt ut där klassresan ska vara.
Här får inte våra åka på klassresor längre. Lite trist. Tur de gör små utflykter i alla fall över dagen.

Skönt att du börja känna dig så bra att du kan flyga igen. Öronont vill man ju verkligen inte ha.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

30 maj 2008 14:03

Nena; Ja, de får säkert kul. Klassen har sålt polkagrisar och så har vi bidragit med lite men klassen har ordnat allt själva. Det blev billigt!

Trevlig helg!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

30 maj 2008 16:07

Jag brukar grilla lax i foliepaket, mycket dill och en smörklick i paketet,,,sen scampi som varit marinerade i vitlök och olja på spett till...ojsan va gott...vi skall grilla detta med stora tjejen och hennes familj imorgon, köpt färskpotatis till...
Ha det så bra och piggna på dej från förkylningen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
helga

helga

30 maj 2008 16:21

Kicki; Det låter gott med lax och scampi. Det kanske vi skulle ta och testa imorgon på landet!?

Ha en skön helg!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

30 maj 2008 20:19

Vad är det för fint ställe som du ska åka till? Ser ju jättemysigt ut! :-)

http://suntliv2.blogg.se

 
helga

helga

30 maj 2008 22:12

Eva; det är sonen som åkt på skolresa idag - han går ut nian i år... stället är hemligt på hans begäran ...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards