Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 april 2008

Som det kan bli...

Av Helga - 21 april 2008 08:26


Idag blir det en fin dag igen och jag ska stöka lite här hemma men sedan måste jag bara ut så fort som möjligt. Jag tänkte mig att fixa i trädgården och sedan en promenad. Jag tar med mig en ryggsäck med kaffetermos och en smörgås idag och sätter mig på en bänk längs med stigen och fikar och njuter av sol och fågelkvitter. Finns det något bättre?


Jag läser på Nenas blogg om hur hon tonar håret... och kommer att tänka på en gång för fem år sedan då jag fick för mig att tona håret hemma. Jag var väl inte så där jättenöjd med resultatet men tänkte att det ordnar sig nog. Senare när jag satt i köket vid bordet med kökslampans sken över mig kom dottern in och sa;


- Men mamma, det ser ut som du har rödvin i håret...


Nästa dag ringde jag min frisörska i panik och fick hjälp att göra något åt saken. Aldrig mer en toning hemma om den går åt rött - det passar inte mina färger...

Rösta i bloggregistret?


 
 
-Nena-

-Nena-

21 april 2008 08:49

*S* Än har inte mina kommenterat min röda färg men det kommer kanske ;)jag får hålla mig ifrån lamp och solsken *fniss*

Jag hoppas du får en riktigt skön dag och det lät inte helt fel med en fika på en bänk.
Ha det gott!

http://nena.bloggagratis.se

 
Pialotta

Pialotta

21 april 2008 09:30

Visst är det skön tid nu och njuta ska jag oxså så fort som jag planterat de där penséerna och fixat runt på min lilla balkong.
Tona hår i rött.. det där fick jag oxså för mig en gång i tiden. Var superblond och blev verkligen röd.. Att få bort det till ljust igen det tog sin tid:-) Sedan dess aldrig rött..
Tjingeling o ha de fint i solen.

http://kafferasten.blogg.se

 
Kicki

Kicki

21 april 2008 12:04

Va mysigt det låter med kaffetermos och promenad i solen, tror jag tar efter dej och skiter i städningen idag och går en riktig långpromenad med vovven istället...
Komer ihåg en gång när jag tvättade håret med timotejschampo,,,jag blev grön i håret för det gick inte att blanda med det vattnet vi hade, på den tiden hade jag långt hår ner till rumpan, gissa om jag hade panik innan jag fick hjälp med det...
Kramen på dej i solen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
evans

evans

21 april 2008 13:57

Det låter som om du kommer att få en härlig dag :)

Nu ligger mina vårbilder för vecka 17 ute!

http://evans.blogg.se

 
helga

helga

21 april 2008 14:26

Nena; tack för idén till mitt inlägg. Ha en fin dag!

PiaLotta; hihihi fler som målat håret ;) Ha en skön solig dag!

Kicki; Ja, städa kan man göra en annan dag. Oj, grönt hår kan inte ha varit så kul - tom värre än rött ;)

Evans; Härligt var ordet! Kikar in till dig...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards