Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2008

Av Helga - 2 mars 2008 00:26



Gästerna har gett sig iväg hemåt och jag är;


Mätt så mätt, nöjd så nöjd, glad så glad, trött så trött.... och bordet höll!


Jag brukar ju kommentera deltävlingarna i melodifestivalen men nu har jag noll koll - jag får se på inspelningen imorgon istället.


G´natt alla ni där ute i cyberspace...

Rösta kanske?

Av Helga - 1 mars 2008 11:46


Jag glömde ju en sak... Rongedals...


Det är lördag igen och ska vi dansa på bordet måste vi ju ha en kanondiscodänga så håll i er här kommer den - kom igen nu dansar vi!!!

Rösta gärna

Av Helga - 1 mars 2008 11:29


Sonen kom lyckligt hem inatt efter sitt högstadiedisco på stan. Maken hämtade honom vid 01 så vi var väl i säng vid 01.30 ungefär...


Idag är det full kalabalik i köket här hemma. Det förbereds mat till kvällens middagsbjudning. Vännerna som kommer hit har inte varit hemma hos oss på ett tag. Sist vi bjöd dem var nämligen på "landet" med strömmingsfiske och grillning med övernattning. Nu blir det en mer "sansad"  samvaro tror jag om nu inte någon får för sig att dansa på bordet ;)


Nej, nu är det slut på min paus - dukningen väntar...

Rösta gärna

Av Helga - 1 mars 2008 00:49

Den här vackra tavlan satt på väggen på mitt hotellrum i KRN... kommer någon artist som ska vara med i andra chansen att bo i det rummet??? Nej, knappast... besättningsmedlemmarnas rum är enkelrum och artisterna behöver säkert större. Carola ska nog ha en svit.


Du visste väl att alla flygplatser världen runt har en trebokstavskod - som t ex;


ARN - Arlanda

BMA - Bromma

JKG - Jönköping

LHR - London Heathrow

BRU- Brüssel

MMX - Malmö

CDG - Charles de Gaulle (Paris)

LED - St Peterburg

SVO - Moskva

osv...


En del av förkortningarna är helt naturliga och man kan gissa vad koden betyder medans andra är lite klurigare.

Rösta på mig?

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards