Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2008

Av Helga - 19 mars 2008 13:10


Ibland är arbetsmiljön på min arbetsplats mer än uthärdlig...



Är detta Blåkulla?


Rösta?



Av Helga - 19 mars 2008 08:02


Idag ska jag åka till stan och besöka mina föräldrars lägenhet. Jag har lovat att titta igenom deras post nu när de är bortresta så att det inte dyker upp någon oväntad räkning eller något annat viktigt. Blommorna tar en grannfru hand om så då överlever nog växterna ;)


Jag ska även handla lite påskgodis till påskäggen och till eventuella påskkärringar som brukar dyka upp här på skärtorsdagen och påskaftonen. Det gäller bara att inte köpa för gott godis eftersom det då kommer dubbelt så många nästa år ;) 


Skulle det mot förmodan inte komma några kärringar så känner jag en påskkärring som gärna vill ha...


När jag skriver om påskkärringar kommer jag att tänka på något roligt som vi gjorde när barnen var små. Både jag, maken och barnen klädde ut oss till påskkärringar. Vi gjorde i ordning en kaffekorg och åkte runt till våra vänner och önskade dem GLAD PÅSK. Efter ett tag när vi körde runt med bilen blev vi lite vana vid vår utstyrsel men jag insåg vid ett rödljus att vi nog såg för tokiga ut eftersom en familj i en bil intill satt med öppna munnar när de såg maken (som är storväxt) vid ratten. Han hade en av mina rutiga gravidklänningar, förkläde, huckle och målade röda kinder med fräknar på.


Rösta?


Av Helga - 18 mars 2008 21:49


Jag fick åka till farbror doktorn idag innan jag skulle ut och flyga eftersom jag fortfarande har ett öra som inte riktigt hänger med efter min senaste förkylning...


Doktorn tittade in i örat och konstaterade att det såg fint ut därinne - ingen större fara alltså. En kortisonnässpray ska jag använda för att få ordning på det här. Hoppas det hjälper och det snabbt - man ser så dj...a dum ut när man går och gapar och blåser ut vid inflygningarna ;)

Rösta?


Av Helga - 18 mars 2008 09:35


Äntligen mina nya älsklingar Rongedals på bloggen - njut... jag tror jag tar mig en svängom också trots att det inte är lördag...

Rösta?




Av Helga - 18 mars 2008 08:59


Nu börjar snön t o m lägga sig på marken här hemma så den vinter som vi knappt haft tidigare verkar komma nu om än tillfälligt...


Jag fick just ett mail från mamma avsänt från min systers dator i Australien. De har lyckligt kommit fram trots en 10 timmars försening på vägen dit pga storm i Amsterdam där de skulle byta flyg. Uppehållet på några dagar som de skulle göra i Singapore blev alltså något förkortat... men enligt mammas mail hann de med det de ville göra iallafall. Huvudsaken är att den långa resan har gått bra för mina drygt 80-åriga föräldrar.


Det var väldigt varmt i Australien när mailet skickades, ca 40 grader. Som tur är har min syster med familj en pool på gården så det blir nog många dopp i den under besöket.


Den här veckan kallas för passionsveckan - det låter väl trevligt!! En sådan vecka vill jag ha hela tiden ;)

Rösta?


Tittut... vem bor här?

Av Helga - 17 mars 2008 21:54


Och så var det kväller igen och snart väntar sängen...


Idag blev en konstig arbetsdag och flygplanet ville inte riktigt som vi ville - efter diverse fixande blev allt bra och vi kunde flyga vidare... En del passagerare missade sina anslutningar till tåg och flyg och en del bestämde sig för att inte åka med alls eftersom de skulle missa sina anslutningar. Så trist och besvärligt för alla våra resenärer.


Här är det små snöflingor som far omkring i luften och kallt så in i Norden. Vi som vant oss vid vårvärmen...


Rösta?


När jag var norrut för några dagar sedan var det rejält mycket snö...




Av Helga - 17 mars 2008 15:04


Det är småkyligt här inne idag - fjärrvärmen styrs av en manick som ska känna av utetemperaturen men den tycks inte hinna med om det blir för stora temperaturväxlingar för snabbt. Hur som helst går det bra med en skön kofta på...


Björkriset är nu plockat i skogen och det ska få stå ute någon dag till så det inte börjar slå ut för tidigt. Här väntas snö fram på eftermiddagen så det känns bra att jag fått påskriset hämtat.


Rösta?


Så här ser mina äppelkvistar ut nu...

Av Helga - 17 mars 2008 08:06


Det blev en rejäl promenad i solskenet igår och maken fick jag med mig ut också... Sedan var det släktfika hos svågern för att fira hans 19-åring. Vi bjöds på bullar, kakor och två sorters tårta, dajmtårta och prinsesstårta. Det var tur att det blev en promenad innan...


Dotterns fot börjar svälla av så idag kan hon vara med på idrottslektionen och träna skott eller träningscykla. Hon får inte springa eller hoppa än förstås. Dottern går i en idrottsklass så mycket kretsar naturligtvis kring hennes sport. Den här helgen missade hon tre matcher pga fotskadan men det har gått bra för laget ändå och det är ju härligt!


Jag har redan en köttfärslimpa på gång i ugnen eftersom jag tog fram köttfärs igår som jag aldrig använde. Det är inte ofta man har en köttfärslimpa klar före kl. 9 på morgonen? Idag ska jag också börja plocka fram lite påskdekorationer och gå ut en sväng i skogen för att hämta påskriset. Sedan blir det att jobba ikväll...

Rösta?


Vi är ihop vi med - det är inte bara Amanda och Daniel...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards