Alla inlägg under februari 2008

Av Helga - 16 februari 2008 10:31

En underbart skön natt med djup och långvarig sömn har jag haft så idag behöver inte "urdrift-skylten" sättas upp i pannan ;)

Igår när jag kom hem var jag så trött. Det märks fortfarande att jag nyligen varit sjuk... Det blev TV-tittande med På spåret i rutan och sedan ett varmt bad innan sängdags.

Nu är maken och sonen på väg till träningen och jag och dottern ska till matchlokalen och dottern ska spela en lokalderby-match. Det blir intressant!

Snart....

Rösta på mig om du vill

Av Helga - 15 februari 2008 18:53

I vår stad finns det stora elektroniska skyltar vid bussarnas hållplatser inne i stan. Nyligen stod det "UR DRIFT" på min hållplatsskylt och ingen annan information om avgångstider, bussnummer osv syntes...

Tänk om jag kunde sätta upp en sådan skylt i pannan ibland. "Ur Drift" när jag är sjuk, trött, ledsen, sur och grinig - så skulle alla människor bara passera utan att ta kontakt med mig... Vilken kanonidé!

På jobbet skulle det också vara bra när vi i besättningen vill ha en stunds paus på längre flygningar för att hinna äta vår lunch/ middag eller bara för att man har en dålig dag eller för att man inte har en aaning om det går bussar från flygplatsen till Flen eller vad taxin kostar. När jag står vid tåget ska jag absolut sätta upp en ur-drift skylt i pannan eftersom många tror jag kan hela SJ:s tidtabell utantill ;)

Av Helga - 15 februari 2008 11:25

Jag är tillbaka på Svensk mark och har ett litet uppehåll innan nästan flight. Jag gläder mig åt att jag ska få komma hem till familjen senare ikväll...

Jag strosade runt en hel del igår i den stora Europeiska staden men shoppade inte. Jag är, hör och häpna, inte så roade av att tokshoppa. Jag köper det jag behöver och "that´s it". Visst kan det slinka ner något onödigt ibland men inte så ofta och då blir det heller inte så kul att bara gå runt och glo i affärerna. Jag går hellre och tittar på lite av varje och tar kort.

På kvällen träffades fyra ur besättningen och gick ut och åt middag tillsammans. Vi brukar oftast komma överens om en tid då vi samlas i hotellreceptionen och så kommer de som vill och orkar. Det är bra för ibland orkar man bara inte följa med pga av våra tider. Igår blev det en Libanesisk restaurang där vi åt meze. Mmmmmm......

Sedan såg jag lite TV på rummet och somnade som ett barn rätt tidigt.

Vill du rösta

Av Helga - 14 februari 2008 17:10

Jag ar framme i den stora Europeiska staden och har gatt runt, runt, runt och nu ar jag somnig kan jag lova, men man kan ju inte vila nar man har chansen att se nagot annat an det vanliga hemma...

Jag har tagit lite kort som kommer i bloggen framover... det blommar lite varstans men ar relativt kallt.

Ikvall ska nagra av oss i besattningen traffas och ata middag tillsammans men sedan blir det  en tidig kvall eftersom morgondagens start ar lika tidig som den har morgonens.

Jag har bara en kort stund har vid datorn sa jag far titta in hos er mina bloggvanner imorgon eller sa.

Ha en fin fortsattning pa dagen och kvallen!

vill du?

Av Helga - 13 februari 2008 19:31

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag och då vill jag basunera ut att;

HELGA HJÄRTAR

• MAKEN
  • SONEN
  • DOTTERN

• och hela tjocka släkten
  • och alla våra vänner

Det här hjärtat ska vi fluffa till av ett moln imorgon när vi är ute och flyger över Europa.

I love you, Ich liebe dich, tiamo,  .................

Av Helga - 13 februari 2008 16:35

Det blev en tidig start imorse och först nu är jag på väg hemåt... Nu hoppas jag verkligen att tåget går som planerat...

Hem och göra mig iordning för en ny tidig start imorgon bitti. Jag brukar ofta duscha och tvätta håret kvällen innan avfärd, om jag ska upp i ottan, för att inte väcka de andra i familjen när jag stökar runt. Jag är då också rekordsnabb för att få sova så länge som möjligt. Varje minut är dyrbar i ottan!

Imorgon ska jag sova över i en storstad i Europa och har vi tur hinner vi kanske även se oss om lite och kanske äta en middag tillsammans i besättningen.

Lite torkad fägring...

Av Helga - 12 februari 2008 18:47

Tack och lov kom sonen hem helskinnad från sin premiär på slalomskidor!!!

Inget tokfarande i backen som på min tid ;)

Idag har jag hållit mig lugn igen och det ska gudarna veta att jag tycker är svårt... Jag har ägnat mig åt diverse tidningsläsande och TV-tittande. En liten lur blev det också i soffan... och en stillsam promenad.

Imorgon ska jag ut på flygning igen... jag hoppas att det ska fungera bra med resterna av min förkylning - vi får väl se!?

Rösta på mig

Av Helga - 11 februari 2008 18:31

Idag har jag varit lite piggare men har försökt ta det lugnt ändå för att bli frisk snabbt.

Jag cyklade till affären och hyrde filmen "Underbara älskade" och den var så vacker och så sorglig. Tur att det fanns pappersnäsdukar kvar hemma... snyft ... Jag är glad att jag inte såg den på bio, jag tror jag hade storknat om jag försökt skärpa mig i salongen.

Jag ger filmen betyget 4 snytnäsdukar.

Har du sett den här filmen - vad tyckte du?

Idag åt vi lax med potatis, citron, dill och gräddfil till middag. Det kändes vårlikt precis som det också gjorde ute under dagen. Solen sken och fåglarna kvittrade... Härligt!