Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2007

Av Helga - 19 november 2007 17:27

Sonen och jag åt tidigt idag eftersom han skulle iväg till sin träning. Det blev bandpasta och en sås med bl a strimlad lövbiff som serverades till. Dottern gick direkt hem till en kompis där de äter, gör läxor och gör sällskap till träningen lite senare.


I torsdags kväll tittade jag på del 1 av programmet "Solens mat" och det är ett helt underbart program med vackra bilder från Italien och god mat lagas till... Snålvattnet rann verkligen till på Helga.


Har du inte tittat på det här programmet får du en ny chans i veckan - klockan 20.00 på torsdag kommer del 2...

Rösta på mig

TV
Av Helga - 19 november 2007 14:47

Det blev mycket djur idag...


Jag var uppe med TUPPEN och

jag såg en stor RÄV vid busshållplatsen imorse och

dottern är smidig som en NOSHÖRNING p g a en lårkaka hon fick i helgen...


Jag läste i Expressen idag att Peter LeMarc fick en kanonrecension från sin första konsert på nya turnén och då kommer jag ooosökt att tänka på att jag längtar till LeMarc-konserten som vi ska gå på snart...


Annars har det inte hänt så mycket idag ännu. En tidig start och en Europaflygning tur och retur med relativt lite passagerare. Rätt lugnt, alltså. Det kan vara skönt det också ibland, men är antagligen inte särskilt lönsamt för min arbetsgivare...


Sonen går sin första dag i skolan idag efter Prao:n och konstaterade igår kväll att han nog är skoltrött ;)


Här en bild från min arbetsplats, mellanmålsdags ...


Rösta på mig

Av Helga - 18 november 2007 21:13

Jag stämde träff med dottern på stan på eftermiddagen för att försöka hitta vinterkängor till henne också, men det var tji. Vi hade bara en timme på oss innan affärerna stängde och det var absolut omöjligt att hitta något bra under stress...


Nu är det slut på friden, imorgon är det dags för en ny flygperiod och det börjar med en Europaflygning i ottan.


Här får du ett nytt citat att klura på;

Inom varje äldre människa finns en yngre människa som undrar va´fan som hände.

Cora Harvey Armstrong



Rösta på mig


Av Helga - 18 november 2007 14:07

Dottern åkte med bussen till stan redan på förmiddagen, hon ville så gärna se några kompisars matcher.


Jag och sonen har varit ner till "Mammons" kvarter (COOP, IKEA, Lindex, KappAhl, Barnens hus, Dressman, PC-city, Sportex, Intersport och Stadium .... finns där) - alla söndagslediga verkar gilla att befinna sig där och då var det ändå inte lönehelg...


Vi köpte ett par vinterkängor och ett par varma handskar till sonen - rätt vad det är så blir vi väl ordentligt överraskade av snön och då är det bra att vara förberedd. Vi mötte ett par kompisar utanför affären som påtalade att det var 20% på en vara, i affären i fråga, om man hade sin kupong med sig. Vi har nära dit så jag åkte helt sonika hem och hämtade kupongen och tillbaka igen - och vi fick rabatten. Det verkar kanske sniket, men på ett par vinterkängor i stl 47 gör det ju lite pengar.


Nu ska vi strax åka iväg och se sonen spela match på hemmaplan och svärmor ska också komma dit och titta.


 Ha en skön fortsättning på söndagseftermiddagen!


Rösta på mig

Av Helga - 18 november 2007 10:43

Jag är tokig i kokböcker och skulle säkert köpa varenda en som finns i bokhandeln om jag bara hade utrymmet. Som tur är har jag insett mina begränsningar och lånar istället en hel del på biblioteket.


Här ser du en del av mina kokböcker...


och här...


Det här är mina favoriter...


Vilka är dina favoritkokböcker?? Skriv gärna en kommentar...


Rösta på mig


Av Helga - 17 november 2007 19:06

Idag är alla i familjen så glada för att det blivit idel vinster i matcherna... Jag har inte tänkt skriva en massa matchresultat här på bloggen för det tror jag inte intresserar någon annan än vår familj, men konstaterar bara att idag är alla glada!!


Vi har just avslutat middagen och idag blev det skinkschnitzel med potatis, löksås och en rejäl sallad till. Sonen blev kvar i storstan för att se en U18-match och de skulle stanna på restaurang "gyllene bågarna" på hemvägen (d v s McDonalds)...


Ett litet citat ska du också få så här till kvällen;


De svåraste åren är de mellan 10 och 70.

Helen Hayes vid 73 års ålder


 

Vet du var detta foto är taget??


Rösta på mig

Av Helga - 17 november 2007 13:37

Det finns en underbar sång från södra Dalarna som jag sjungit med min studentkör och arrangemanget var gjort av Håkan Sund.


Jag vet att Louise Hoffsten sjungit den här sången och att Åsa Jinder spelat den, men den finns inte att finna på t ex YouTube. Här är texten som är helt ljuvlig:



Jag unnar dig ändå allt gott


Jag unnar dig ändå allt gott,

du ljuva ängel fin.

Fast du ifrån mig

haver gått,

är du i hågen min.

Så tackar jag för kärleken,

jag njutit har av

dig min vän,

till denna dag och stund.



Rösta på mig

Av Helga - 17 november 2007 09:45

Det blev en mysig hemmakväll igår och här ser du en bild från vårt köksbord strax innan maten kom på bordet...



Nu sticker vi till stan och tittar på dotterns lag när de ska spela match.


Här bjuder jag dig ett härligt citat som jag fick härom dagen via mail;

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.


Ha en fin lördag, vi kanske ses senare!!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards