Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2007

Av Helga - 26 november 2007 10:49

När jag lämnade hemmet för att åka till Arlanda sov båda ungdomarna...


Sonen ska vara ledig till lunch och dottern har vi sökt ledigt för hela dagen. Det behövs nog efter hennes sena ankomst inatt...


Nu ska jag ut på en "kortis" och sedan hem igen och imorgon har jag jour, så då får vi se vad som händer...


 

Den här lilla tavlan som är gjord av en bräda hänger på vår gästtoalett...

Rösta på mig

Av Helga - 25 november 2007 21:57

Äntligen hemma!


Idag blev det "busy" dag med massor av passagerare åt båda håll och rätt så kort flygtid så det var till att ha spikskorna på... Roligt och trevligt hade vi - det var goa människor ombord idag!


Sonen är nu tillbaka och är klart nöjd med sin helg. Trött, men nöjd... Dottern kommer ju inte hem förrän vid 01.20 och tills dess ska jag kämpa för att hålla mig vaken. Det har inte gått fullt lika bra för dotterns lag i turneringen, men dottern var ändå nöjd för hon gjorde poäng och fick speltid, trots att hon är betydligt yngre än de andra spelarna.


Igår visade jag en av våra ljusstakar och nu ska jag visa dig ännu en av dem;

Den här har jag fått av mamma och pappa i present...


Rösta på mig



Av Helga - 25 november 2007 09:24

Slut på gullegullfriden - ut och flyga med sig...


Nog för att en del är sent ute, men undrar just om de här hinner med sin SAS-flight?...


Idag ska jag flyga till ett vackert ställe i södra Europa och sedan hem igen. Vi har hört av båda ungdomarna och de verkar ha det bra på sina turneringar. Sonen kommer hem ikväll och dottern mitt i natten. Jag ska hämta henne eftersom jag är den som börjar jobba iaf lite senare imorgon.


Ha en god dag!

Rösta på mig


Av Helga - 24 november 2007 23:30

Det blev en kronärtskocka inlandad i parmaskinka med rödlök och pinjenötter till förrätt. En tournedos med pepparsås, rostade grönsaker och stekt potatis till varmrätt...


Efterrätt orkade vi inte äta efter allt det goda så vi gick vidare till konserthallen där vi tog en drink och såg på utsikten över stan... Jag ville ha en alkoholfri drink eftersom jag ska jobba imorgon och fick en så god drink att det varit synd att hälla alkohol i den :) och gubben tog en öl.


Konserten med Peter LeMarc (jag lovar att det är sista gången jag skriver om den här dj...la konserten) var otroligt superduperbra!!


En sån man, en sån röst, en sån konstnär !!!


Han får FEM Helgalna getingar av mig...


Rösta på mig

Av Helga - 24 november 2007 14:48

Jo, jag tackar ....


Rösta på mig

Av Helga - 24 november 2007 13:29

Det gäller att tända ljus för att få det lite mysigt i våra hem den mörka årstiden. Jag kommer att visa några av mina ljusstakar framöver och här kommer den första som min man fick i present av sina kollegor när han fyllde jämnt för några år sedan.


Snart får vi tända adventsljusstakarna och då lyser det upp så fint i mörkret... glöm inte släcka ljuset bara!!


 Gubbens present...


Rösta på mig

Av Helga - 24 november 2007 11:38

En ljuvlig sovmorgon har vi haft...


Nu har jag varit och handlat mat och maken ska hålla en breddlagsträning här där vi bor.


Ikväll är det äntligen dags för konserten med stort K...

 Peter LeMarc...


Det ser vi verkligen fram emot... och innan konserten ska vi gå ut på restaurang och äta lite gott!!


Rösta på mig

Av Helga - 23 november 2007 21:31

Vi har ätit gott, gubben och jag... och nu är det snart sängdags.


Tänk, att vi har sovmorgon imorgon. Ingen ska jobba och ingen ska skjutsas någonstans och ingen ska sitta som hallvärd, eller skriva protokoll på någon match och vi behöver inte sälja polkagrisar, underkläder eller lax.


Väck mig för guds skull inte jag kanske drömmer...


 Suss gott, go´vänner!


Rösta på mig

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards