Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2007

Av Helga - 28 november 2007 13:36

Mamma och pappa hade annat för sig idag, så det fick bli en fika på ett café istället när alla ärenden var avklarade. Nu ska jag ta tag strykningen av Mount Everest som växer i tvättstugan...


Jag kom att tänka på en flygning jag hade, för ett bra tag sedan, då det var väldigt tydligt hur olika vi människor kan vara. En kollega var mycket snabb och effektiv, på gränsen till för snabb. En kollega var mycket långsam, på gränsen till för långsam... 


Min reflektion: I ett serviceyrke måste väl ändå konsten vara att kunna anpassa sig efter situationen och vara snabb och effektiv när så krävs och att kunna ta det lugnt när man har mindre att göra och inte bara dundra på i sin egen takt eller sega på i sin egen takt oavsett situation??


Så här ser det ut i mitt köksfönster nu innan julgardinerna och adventsljustaken kommit fram ur förrådet...


Rösta på mig

Av Helga - 28 november 2007 10:05

Nu har jag gjort en pepparkaksdeg som ska få vila ett dygn innan den ska bakas ut till smarriga pepparkakor.


Idag ska jag till stan för att köpa ett presentkort, byta en sak och ladda upp med lite vin och glögg från systemet. Om mamma och pappa kommer hem innan jag lämnar stadens gator åker jag dit och ser om jag kan få en fika där...


Rösta på mig

Av Helga - 28 november 2007 08:20

Igår hade jag en lättsam flygdag med relativt lite passagerare och låång flygtid... det blev t o m lite långtråkigt efter ett tag... man kan ju inte bara sträcka ut sig och slappa loss hur som helst på en flygning när man är i tjänst...


Inatt sov jag oroligt - undrar om inte många föräldrar gör det så här kring jul. Hur ska allt hinna fixas och vad ska köpas och när ska man hinna. Jag har ju dessutom lyckats fixa ett födelsedagsbarn strax före jul, smart som jag är... fast jag var ju inte ensam om att fixa det ;)


Nu har jag varit duktig med lördagsgodislöfte i 10 dagar. Inte en godisbit har passerat mina läppar förutom på lördagen och det är mycket bra för att vara jag. Jag har dessutom skurit ner på glass, bullar etc. På mitt jobb är det annars lätt att småäta...


Så här ser det ut hos mig nu så jag inte ska falla för några godisfrestelser före jul;


 Rösta på mig


Av Helga - 27 november 2007 11:57

Tillägg efter Vitas kommentar . Vinnare blev ju naturligtvis "vem bryr sig" med 27,7%...men det är ju ingen person som kan leda programmet, men ändå!


Nu hoppas jag att du låtit dig väl smaka av mina lussekatter och är mätt och belåten så att du orkar rösta i min nya omröstning som du ser här till höger...


Hur är det? Är allt du bloggar om sant??


Min förra omröstnings resultat blev som följer:


Vem skulle du vilja se som programledare på Allsången?


Anders Lundin 16,3 %

Lars Berghagen 13,3 %

Bosse Larsson 1,2 %

Lotta Engberg 12,7%

Håkan Hellström 6%

Björn Skifs 12,7%

Jan Malmsjö 0,6%

Sissela Kyle 4,8%

Kicki Danielsson 1,8%

Någon annan 3%

Vem bryr sig 27,7%


Tur att Anders vann eftersom han nu ska leda Allsången nästa år också enligt media...


Hela 166 personer röstade - tack för det!


Rösta på mig

Av Helga - 27 november 2007 11:25

Lagom till mitt förmiddagskaffe blev lussekatterna klara och självklart har jag "tjuvsmakat" på en.


Jag vill nu bjuda dig på en tjuvsmakning också - varsågod!!!


 Rösta på mig





Av Helga - 27 november 2007 08:58

Det blir flygning idag också, men först fram emot eftermiddagen. Jag tror jag ska ta itu med att baka lite lussekatter nu på morgonen...


Dottern var ju ledig hela dagen igår och hon sov ända fram till klockan tolv och det var nog välbehövligt. Sonen som skulle till skolan efter lunch sov "bara" till klockan elva. Sedan fick de vila sina kroppar resten av dagen/kvällen och det brukar vara skönt efter en fullmatad turneringshelg.


Här är en bild av mina betongljusstakar;


och en till;



Rösta på mig

Av Helga - 26 november 2007 18:54

Bättre sent än aldrig blev mitt motto för kvällen när jag äntligen kom mig för att koka saft av mina frysta svarta vinbär och de frysta skivade rabarberbitarna.


Det blev två stora flaskor saft och hemmagjord saft är det absolut godaste - bra i dessa förkylningstider också med lite vitaminrik dricka...


Rösta på mig

Av Helga - 26 november 2007 16:05

 För ett tag sedan var jag till Salzburg tur och retur, över dagen, men vi får ju högst sällan gå av på "stopp" på utrikesdestinationer nu för tiden. Jag blev dock rätt så sugen att åka dit igen på min egen privata tid.


När jag var ung och tågluffade besökte vi bl a Salzburg och det är en jättefin stad. Jag tror jag måste leta rätt på min gamla handskriva resedagbok uppe på vinden och läsa mer om vad vi gjorde där - jag har

glömt en hel del...


Rösta på mig

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards