Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 november 2007

Flygvärdinna på hög höjd...

Av Helga - 29 november 2007 13:27

Jag har varit uppe på vinden nu och hämtat ner kartongerna med julsaker -inte för att allt ska fram nu, men lite adventssaker ska fram och det redan imorgon... I helgen ska jag jobba så då blir det inte så mycket tid till att pynta.

 

Jag tycker det är läskigt att klättra på stegen upp till vinden och ner ska vi inte tala om när famnen är full av kartonger.


Vad sägs om det avslöjandet - en flygvärdinna med höjdskräck! ;)


En annan sak som jag gjort idag är att byta batterier till brandvarnarna. Det tycker jag är ett bra tips - byt batteri i din brandvarnare till första advent. Nu tänder vi så mycket ljus och det kan vara lätt att glömma att släcka dem.


Jag sätter också en lapp på insidan av ytterdörren där det står:


Släckte du ljuset?


Rösta på mig

 
 
Hanneles Christmas

Hanneles Christmas

29 november 2007 16:40

Skönt att ha tid att njuta med :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Pialotta

Pialotta

29 november 2007 16:56

Jag har oxså en lapp på dörren om ljusen.. lika bra för så mycket olyckor det händer med ljus som man glömmer. Gillar verkligen inte heller höjder och går sällan eller aldrig upp på stegar eller trappor i höjden och aldrig då det inte finns räcke eller stöd.. fy för det där är inte alls kul.
Vi pyntar med stjärnor och stakar på fredag.. tar inte ut något i förskott.. det räcker så bra:-)
Ha de gott

http://kafferasten.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

29 november 2007 20:09

Här kommer lådorna ner på lördag. Jag vägrar stege och vind så maken han får äran att plocka ner kartongerna
Ha det bra

http://nena.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

30 november 2007 07:43

Min tur idag. Ska plocka upp stjärnor och stakar och städa och putsa fönster och tvätta och ... Det är kul att vara ledig. =)

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan med

30 november 2007 10:56

hahah jaha en sanning kryper fram det är likadant med en Filifjonka höjdrädd och klaustrofobisk Men man sitter på baken i sådana trappor så gott det går då kommer man ner utan skavanker oftast i alla fall,är man smart så skickar man upp ungarna som aldrig är höjdrädda verkar det ,,,heheh

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards