Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2007

Telemarketing på hög nivå...

Av Helga - 21 augusti 2007 10:34

I gårdagens lokaltidning fanns en krönika av Clas Lewerentz om Telemarketing. Han skrev om hur det är att bli uppringd på kvällen "mitt i maten" hela tiden...


Han skrev flera förslag på hur man kan svara när försäljarna ringer;


* Jag är lite upptagen just nu, men om du ger mig ditt hemnummer så kan jag ringa tillbaka till dig senare ikväll när du är hemma efter jobbet.


* Jag står vid spisen och lagar middag, men om du hänger kvar en stund så kan jag snacka med dig alldeles strax. Det tar inte så lång stund...


* Jag har en levnadsregel att aldrig fatta beslut som påverkar min privatekonomi per telefon. Kan vi inte träffas och prata om saken över en långlunch?


* Nej, jag vill inte ringa billigare. Jag ger hellre pengar till er konkurrent för att dom har den goda smaken att inte ringa och störa mig hemma på kvällar och helger.


* Vad bra att du ringer. Då ska jag passa på att fråga om du är intresserad av tavlor. Jag har nämligen precis gjort färdigt ett stort parti som jag säljer till ett fantastiskt kampanjpris. Ska jag skicka några till dig redan imorgon. Om du köper dom osedda så kan du få en på köpet? Nästa vecka kanske? Eller?



Rätt så kul att fundera ut egna förslag - kan du komma på något?? Vi har anmält oss till NIX-registret och då får bara företag som man redan är kund hos ringa och det är ju skönt! Vi behöver inte avspisa någon med fler ord än att vi är med i NIX.

 
 
-Nena-

-Nena-

21 augusti 2007 10:54

Jag har sagt några gånger att jag kan ta ditt nummer och ringa upp när jag har tid men det vill de aldrig *S*
Har även sagt att nej jag bor inte här, jag är bara hundvakt.
Vi är också med i NIX så nu ringer det inte så mycket längre.
En kompis blev uppringd en fredag då vi var där på middag och det var någon som vill sälja kalsonger. Han svar var att det använder han inte och sen behövde han inte prata mer med henne i andra sidan luren ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

21 augusti 2007 10:55

Nena; Vilka bra förslag - särskilt det med kalsingarna...Kul!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kärleksdravel

21 augusti 2007 11:19

Godmorgon

"Nej, jag vill inte ringa billigare. Jag ger hellre pengar till er konkurrent för att dom har den goda smaken att inte ringa och störa mig hemma på kvällar och helger."
Den kommer jag försöka använda den dan jag blir stoppad av telenor. Är så fruktansvärt trött på att bli stoppad av dom så jag går alltid omvägar när jag ser dom

Ha en bra dag Kram!

 
helga

helga

21 augusti 2007 12:08

Kärleksdravel; Ja, det är ju svårare att värja sig från dem som stoppar folk på gatan eller i köpcentrum.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

21 augusti 2007 16:23

*fniss*

http://millis.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

22 augusti 2007 13:53

Den första är från TV-serien Seinfeld, jätterolig tycker jag.

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

22 augusti 2007 13:56

Kimmie, Ja den kommentaren har man ju hört förut. Jag visste dock inte att den var från Seinfeld...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards