Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Bild; Mitt köksfönster...

Av Helga - 17 augusti 2007 08:03

Nu har maken skjutsat iväg ungdomarna och han har själv åkt till sitt arbete och här sitter jag och myser när jag har en liten stund för mig själv.Snart ska jag gå ner till köket ock läsa morgontidningen med en kopp kaffe...



Jag ska duscha och fräscha till mig och sedan ska stykhögen få sig en omgång också innan jag ska ut till Arlanda vid lunchtid.


Jag inser när jag läser kommentarerna från igår att mitt jobb är lite "märkligt" - jag far kors och tvärs mellan olika länder hela tiden. Det är dock det bästa jobb jag haft. Jag fullkomligt älskar variationen, människorna, miljön runt omkring och att ge service till passagerarna. Ibland är man trött så man vill grina, men det kompenseras av roliga kollegor och härliga resenärer.


Jag är ursprungligen utbildad till förskollärare, men det yrket halkade jag ifrån väldigt snabbt när jag fick ett sommarjobb på en svensk flygplats. Detta var 23 år sedan och jag har inte ångrat mig en enda dag sedan dess....

 
 
Sofie

Sofie

17 augusti 2007 09:21

Ja visst är det skönt att få lite tid för sig själv ibland, njuta lite av tysthet, lugn och ro!
Lät dock inget roligt med strykningen, jag avskyr att stryka...

http://www.sofie1.bloggagratis.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

17 augusti 2007 10:06

Jag måste säga att jag är avundsjuk på dig. Att träffa så mycke trevligt folk (med undantag givetvis) men att dom flesta iaf är förstående och man hjälper dom så gott man kan. När vi åkte hem från Thailand i vintras så hade vi med oss en riktigt tjurik flygvärd (eller vad en manlig heter) och han hade ju verkligen hamnat på fel ställe. Tjurig och arg var han i hela 5 timmar sen fick vi en annan flygvärd resten av resan. Jag tror säkert du gör ett toppen jobb och att resenärerna älskar att bli omhändertagen av dig...fortsätt med det så går det skitbra

Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

17 augusti 2007 10:10

å godmorgon ursäkta att jag stör din stund... stryka sa du jag ha skall nog ara duktig jag med då kanske när du gör det så skall väl jag med få det gjort,,ja lovar ingenting Kul att du är nöjd med ditt arbete..men visst ett flängande är det för dig kan ja förstå... men det uppväger fördelarna du nämnde. Ser trevligt ut i ditt fönster både insida och utsida..En bra helg önskar jag dig gissar att du skall till din fina stuga om du är ledig.

 
helga

helga

17 augusti 2007 10:18

Sofie; Stryka är inte min favoritsysselsättning heller.

Kärleksdravel; Ja är man tjurig i mitt jobb bör man nog byta!

Filifjonkan; Godmorgon själv! Tyvärr blir det jobb hela helgen, men maken ska åka ut till landet och rädda hem mina blommor bland annat.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

18 augusti 2007 09:36

Vilket mysigt fönster du har och vilken mysig utsikt. Det är något visst med mysiga fönster och hemtrevnad! Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
covermum

covermum

18 augusti 2007 17:55

Där har vi en gemensam nämnare till. Jag är också utbildad förskollärare men halkade in i min bransch av en händelse för 11 år sedan.

http://covermum.bloggagratis.se

 
helga

helga

19 augusti 2007 00:12

Tussegumman; Tack! Jag gillar också fönster. Jag gillar att gå och titta på andras fönster när jag promenerar.

Covermum; Vad festligt!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards