Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2007

Av Helga - 24 april 2007 13:05

Idag har jag helt klart fastnat alldeles för länge vid datorn. Detta trots att solen skiner och jag har flera saker som jag borde ta itu med. Det är nog helt enkelt så att denna blogg är beroendeframkallande och detta efter bara några dagar "ute" på bloggagratis.

Nåväl, idag ska jag ut till Arlanda igen och återigen flyga till Tyskland, men denna gång ska jag även övernatta. Det är en s.k kort nattvila vilket innebär att nattvilan är under 10 timmar från det vi blockat vid parkeringen tills vi ska avgå igen. Det fina i sammanhanget är att det inte får bli någon mer tjänstgöring efter hemflygningen imorgon f.m.  Slutar tidigt imorrn alltså, inte så tokigt... eller hur

Av Helga - 24 april 2007 11:24

Nu kommer en fortsättning på serien om skyltar skrivna på engelska runt om i världen. Ihopsamlade av Air France personal.


PARIS HOTEL ELEVATOR: Please leave your values at the front desk.


ATHENS HOTEL: Visitors are expected to complain at the office between 9 and 11 a.m daily.

JAPANESE HOTEL: You are invited to take advantage of the chambermaid.


Fortsättning följer.....

Av Helga - 24 april 2007 10:50

Att sitta på buss och tåg kan bli en riktig plåga....

 Hur kan det komma sig att med dagens fantastiska tekniska utveckling att så många hörlurar "läcker". Är det verkligen meningen att alla andra i närheten på bussar och tåg ska höra samma musik som personen som lyssnar i hörlurarna????? Skaffa bättre hörlurar eller skruva ner volymen - tack!

 Det var allt från GnällO (Gnällombudsmannen) för denna gång.





Av Helga - 24 april 2007 10:10

Här kommer en gullig historia från när min dotter var tre år......


 


Jag och min dotter som då var 3 år ska duscha. När vi stått där en stund säger hon:


- Men mamma, varför har du morrhår där????

Av Helga - 24 april 2007 09:26

Visste du att det finns ett mycket väl utarbetat teckenspråk mellan kabinpersonalen på flygplanen?

 OBS! Detta gäller bara mellan personalen ombord och ej från passagerare till personal. Risken finns är ju då att vi tror du är galen eller nåt.

Mjölk     -       Låtsas att du drar i spenarna på en ko.

Te         -        Gör ett T med händerna (som Time-out i basket)

 Huvudvärkstablett    - Ta dig för huvudet och vicka det fram och tillbaka. Kom för guds skull inte med jordnötter för då tar nog kollegan illa upp.

Kaffe     - Vicka handen som att du höll i en kanna.

Bröd      -      Här kan du nog använda din egen fantasi. Just det, markera barmen.


Jag tar tacksamt emot fler förslag för att utvidga mitt ordförråd!

Av Helga - 24 april 2007 08:42

Nu börjar en liten serie om språkförbistring. Det engelska språket kan ha sina svårigheter. Här kommer några underbara smakprov av försök att skriva skyltar på engelska runt om i världen. Ihopsamlade av Air France personal.

 TOKYO HOTEL: Is forbidden to steal hotel towels please. If you are not a person to do such thing is please not to read notice.

BUCHAREST HOTEL: The lift is being fixed for the next day. During that time we regret that you will be unbearable.

 BELGRADE ELEVATOR: To move the cabin, push button for wishing floor. If the cabin should enter more persons, each one should press a number of wishing floor. Driving is then going alphabetically by national order.


Fortsättning följer en annan gång..... Ha en bra dag!!

Av Helga - 23 april 2007 16:39

Kommer ut till jobbet och det visar sig att min flygning är försenad p g a att flygledarna "brister". Nej det var nog brist på flygledare nu igen. Vad är den egentliga orsaken till flygledarbristen?? Kan någon bloggande flygledare upplysa mig och hela Sveriges flygande befolkning. Nu har detta pågått ett bra tag och vi i flygbranschen och våra passagerare tappar tålamodet. Detta är inte så bra PR för LFV och flygledarna.

Av Helga - 23 april 2007 14:27

"Always look on the bright side of life" - är hans kommentar. Detta tyder väl ändå på en god portion HUMOR, oavsett partitillhörighet.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards